محله 24 راهنمای املاک حکیمیه - محله 24

حکیمیه نام محله‌ای در شمال شرق شهر تهران است که می‌توان گفت شمال شرقی‌ترین نقطه شهر تهران محسوب می‌شود. این محله در منطقه ۴ شهرداری تهران واقع شده و دارای ۳ فاز است.

این محله از شمال به بزرگراه بابایی، از جنوب به خیابان دماوند، از غرب به ۳۵ متری خیابان اتحاد و از شرق به جاده تلو محدود می‌شود. حکیمیه دارای هوای پاکی است که از شمال به باغات لواسان، از جنوب به پارک ملی سرخه‌حصار، از غرب به پارک جنگلی لویزان و از شرق به منطقه حفاظت شده سرخه حصار و خجیر می‌رسد.

دانشگاه شهید بهشتی- پردیس شهید عباسپور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دانشگاه امام حسین، دانشگاه پیام نور واحد تهران شرق، دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان در این منطقه قرار دارند.

در شمال شرق حکیمیه، کوی دانشگاه امام حسین قرار دارد که از شمال به بزرگراه شهید بابایی و از شرق به تلو ختم می‌شود. این کوی دارای دو فاز با ساختمان‌های معمولا چهار طبقه و خیابان‌های فرعی و عریض است. در میان دو فاز کوی دانشگاه امام حسین، مسجد صاحب الزمان و میدان میوه و تره‌بار کوچکی وجود دارد.

تراکم جمعیت در حکیمیه کم است. به لحاظ اتوبان و دسترسی محلی و همچنین وسایل نقلیه عمومی دسترسی مناسب‌تری نسب به مناطق شمال شهر تهران دارد و به همین دلیل جهش قیمتی آن در سال‌های اخیر بالا بوده است. تعداد زیادی املاک به صورت پیش‌فروش در قالب شهرک‌هایی مثل شهرک شهید بهشتی در این محدوده عرضه شده‌اند که قیمت مناسب‌تری دارند

اطلاعات قیمتی

قیمت املاک آپارتمان نوساز در نقاط مختلف حکیمیه، نوسان بالایی دارد. به صورت کلی املاک شهرکی و مجتمع‌های شهرکی در این محدوده قیمت مناسب‌تری دارند که این املاک معمولا به صورت پیش‌فروش یا از طریق تسهیلات سازمانی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. (در نظر داشته باشید که این امکانات بایستی حتما از طریق سازمان‌های ارائه دهنده در اختیار افراد قرار بگیرد. مثل تعاونی آموزش و پرورش). قیمت املاک نوساز در این شهرک‌ها که معمولا متراژ ۷۰ متر و امکانات نسبتا مناسبی دارند، برای هر متر ۲۵ میلیون تومان است که قطعا باید از شرایط آن اطلاع پیدا کرد. قیمت ملک نوساز با همین شرایط از ۳۰ میلیون تومان تا ۴۵ میلیون تومان برای هر متر متفاوت است. بافت بیشتر حکیمیه معمولا آپارتمان‌های با تعداد واحد بالاست. به همین دلیل آپارتمان‌ها به تعداد واحد کمتر و نزدیکتر به محدوده تهرانپارس قیمت بالاتری دارند. در حالی که قیمت آپارتمان‌ها در نواحی دور از تهرانپارس پایین‌تر است و تا ۵۰ میلیون تومان به ازای هر متر آپارتمان نوساز کاهش پیدا می‌کند.

متوسط قیمت اجاره در این منطقه از ۴ میلیون تومان برای املاک با سال ساخت بالاتر و قدیمی‌تر برای هر متر تا ۶ میلیون تومان برای املاک و آپارتمان‌ها با متراژ بالا و لوکس است. به صورت کلی این منطقه برای اجاره آپارتمان با متراژ بالا و تعداد خواب بالا بیشتر مورد انتخاب است که بسیاری از املاک نوساز این منطقه با متراژ بالا با هر متر ۵.۵ الی ۶ میلیون تومان رهن کامل قرارداد بسته می‌شود.

بیشتر املاک در این منطقه نوساز است و نهایتا املاک مورد معامله خرید و اجاره ۱۵ سال ساخت هستند که نوسان قیمتی آن چندان بالا نیست و املاک ۱۵ سال ساخت معمولا با قیمت املاک شهرکی و مجتمع‌های بزرگ برابری می‌کند.

ملک کلنگی، اداری و تجاری

املاک با موقعیت اداری و املاک تجاری در این منطقه نسبت به سایر نقاط شرق تهران کمتر هستند. در صورت نیاز بسیاری از شرکت‌ها از املاک معمولی در شهرک‌ها برای موقعیت اداری نیز استفاده می‌شود. املاک تجاری یا مغازه در این منطقه نیز همچون املاک اداری محدودتر است و قیمت آن از املاک شهرکی مثل شهرک امید و… حدود ۲۰ درصد بالاتر است. به طور متوسط قیمت مغازه و املاک تجاری را می‌توان در این محدوده به صورت ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومان تخمین زد. همچنین زمین‌ها در این محدوده بیشتر دارای مالکیت دولتی یا تعاونی هستند و کمتر مورد معامله به صورت معمول مشابه سایر مناطق قرار می‌گیرند و عملا از طریق واگذاری‌های شرکتی در بخش خصوصی و دولتی صورت می‌گیرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : معرفی مناطق تاريخ : 18 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.